Tradigt

Publicerad 2015-03-23 06:18:00 i Nya Zeeland,

God måndag på er sockertoppar!
Vår måndag är nästan slut nu när precis har börjat, vi är i framtiden typ. Känns lite konstigt ibland när man tänker på det där med tidsskillnaden. Att när vi går till skolan tidigt en morgon och börjar vår dag så har ni inte ens avslutat den föregående. Det är lite smått förvirrande. Anyhow. Denna måndag har väl varit som alla andra måndagar, inte vår favoritdag på veckan direkt. Men det är vi nog inte ensamma om att tycka. Här hemma är det lika tyst som i Simpan en söndagskväll mitt i vintern. Fanny har kök och grabbarna är inte hemma så jag har inget annat att hitta på med än att gräva ner mig i skolarbete. Tjoho!
Denna übersöta lappen låg på Fannys skolböcker imorse när hon kom upp. Snällare kille än Jerry får man leta efter!
Ser ni vad det står? Snacka om att man blir entusiastisk och en smula stolt svennebanan när en det står en snubbe och pratar om möjligheterna att studera en termin utomlands och avslutar med "Den första som säger något svenskt får en luggage tag från Malmö University". Jag halvt skrek ut mitt eget namn i föreläsningssalen och förklarade att jag faktiskt är från Sverige och att det definitivt är själ nog. SCORE, taggen blev min!  

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2015-03-23 14:41:41

Så snälla o trevlig kamrater ni bor tillsammans med.
Grattis till taggen, den är ju supersnygg!
Kram på er :)

Postat av: Marie

Publicerad 2015-03-23 20:34:37

Åh! En sån tagg på andra sidan! Grattis...😜 idag såg vi lammytterfilé från NZ, knepigt att den ska resa runt på det viset, kunde ni ju käkat istället...tyckte vi iaf! Jag vill me börja plugga, tips? Fast jag får nog hålla mig till Sverige, kan blir svårt med logistiken annars.
Ni verkar ha kommit bra in i studentlivet! Och snart har ni tom lov! Bär det iväg på nåt kul kanske? Vi är nyfikna...kram på 💗😘👋

Postat av: Kerstin Forsell

Publicerad 2015-03-23 20:45:40

Hej Fanny
tusen tack för det fina kortet, som kom idag.
Lustigt: Postage paid BRUNEI DARUSSALAM,
Kortet ligger i ett plastfodral.
Bra gjort Fanny att erövra fina taggen
Killen verkar vara rena fyndet !!

lots of hugs granny Kerstin

Svar: Vad kul att det kom fram i alla fall! Trodde att det var borta vid det här laget.... kanske inte konstigt att det tog tid om det både ska plastas och åka rundturer?
Hanna Fanny Larsell

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Två vänner från Österlen vars största intresse är att utforska världens alla hörn och magiska platser. Pluggar vanligtvis på AUT, Nya Zeeland men befinner oss just nu i Hong Kong för en utbytestermin. Väl bemött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela