Sommartid, vintertid och studietid

Publicerad 2015-03-30 07:11:24 i Nya Zeeland,

Hej på er.
Det är måndag igen och första dagen är över för oss. Eller nja, för mig i alla fall. Fanny sliter i köket och lagar buffé ikväll, fasar över nästa termin när det är min tur att läsa dom kurserna. Men det är långt till dess och prio ett är att ta sig igenom denna termin. Såååå.... sitter därför och dricker kaffe, lyssnar på en podcast, växelskriver på två uppsatser, blandar det med att plugga bokföring och att blogga nu. Multitasking när det är som bäst va?
 
Kom förresten på att ni ändrade klockorna igår. Det gjorde inte vi. För vi ska av någon egendomlig anledning göra det nästa helg. Så för tillfället är ni endast 11h efter oss, sjukt mycket svårare att räkna kan jag meddela. Men så ligger det till i alla fall, tänkte att ni kanske kunde ha nytta av den informationen. Hur som helst, då jag sitter i en mörk instängd plugg-grotta (även kallat mitt rum) just nu och inte har någon rolig bild att visa och lite för att kameran befinner sig inlåst på andra sidan väggen får ni ingen bild idag heller. Tackar på förhand för att ni har överseende med detta, pusshaj.
 

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2015-03-30 22:34:44

Olika tider kan ju förvirra...Trodde ni hade påsklov?🐓 Kanske inte förrän nästa vecka? Här har vi iaf lov!
Multitasking - känns igen...😉 ta det lugnt bara Loppan! Stressforskare dissar multitasking...😜
Pusshaj gillar jag! 💗💗💗

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Två vänner från Österlen vars största intresse är att utforska världens alla hörn och magiska platser. Pluggar vanligtvis på AUT, Nya Zeeland men befinner oss just nu i Hong Kong för en utbytestermin. Väl bemött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela