Skoskav och trötta ben!

Publicerad 2012-01-13 16:30:58 i Hong Kong/Dubai,

Började dagen med frukost från 7-eleven sedan begav vi oss till hamnen. Tog båten över till Hong Kong island för hela 2 SEK. Vandrade vidare till SoHo. Sedan åkte vi världens längsta rulltrappa som är 800 meter lång. Gick in på en kinesisk liten restaurang för lunch. Det visade sig att de inte hade en enda meny på engelska och servitrisen babblade oavbrutet på kinesiska och viftade med armarna. En annan gäst fick snällt översätta och efter ett tag så fick vi i alla fall in ett helt lass med nudlar, kyckling och grönsaker. Efter det så gick vi vidare till Times Square. Vid halv sex-tiden var vi rätt trötta i benen och tänkte ta taxi tillbaka till hamnen. Fick stå i kö i en timme för att få en. Efter att ha tagit båten tillbaka gick vi lite i ett shoppingcenter och sedan direkt till night market där vi också åt kvällens middag bestående av vårrullar och kinesisk öl. Vid halv 10-tiden var vi rätt slut och gick hemåt.

Två bilder från flygplatsen i Singapore. Fick smakprov inne i affären, sånt gillar vi!

Här inne hängde vi ett bra tag och spelade x-box :D

Vi bor precis vid Kowloon park så igår gick vi in och tittade lite på flamingosen och allt annat som finns där.

Finns skyltar till allt här! Nä, släng för fan inte dina gamla guldfiskar i fontänen.

Hong Kong island

Lite levande mat någon? Man kunde köpa sig en halvdöd sköldpadda också om det passade bättre.

Eller så kan man ju köpa lite torkade grodor eller vad det nu är för något.

Detta är vår utsikt från hotellrummet på 21a våningen. Inte så tokigt alls faktiskt :)

Postat av: Karin

Publicerad 2012-01-13 16:55:09

Mycket trevlig läsning som vanligt, passa på o njut snart är det utsikten mot Gröstorp från tredje våningen som gäller!

Kram på er :)

Postat av: Marie

Publicerad 2012-01-13 22:13:34

F-n nu vill jag ju till Hongkong - detta blir dyrt...Fast jag hoppar nog både sköldpadda och grodor! Toblerone är dock icke så dumt! Fast det var ju Singapore...Utsikten er var heller inte tossig - nu ser jag "stan by night" här - faktiskt icke helt fel det heller! Ha nu så himla kul och se så mycket ni kan! Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Två vänner från Österlen vars största intresse är att utforska världens alla hörn och magiska platser. Pluggar vanligtvis på AUT, Nya Zeeland men befinner oss just nu i Hong Kong för en utbytestermin. Väl bemött!