The lonely noodle

Publicerad 2016-03-14 09:53:53 i Nya Zeeland,

Hej små krusbärsbuskar,
Hur är det med er? Här hos oss är denna urtråkiga måndag snart över och tur är väl det. Vi vaknade upp DÖTRÖTTA imorse och sen har dagen bara fortsatt i ett slött tempo. Tänkte liva upp stämningen lite genom att göra pannkakor till lunch. Problemet är att här på vår gata i stan finns världens sämsta stekjärn. Och då är det inte bara ett utan två stycken. Det ena har noll stekyta och det andra är buckligt. Men trots detta lyckades vi bannemig steka riktigt fina pannkakor om jag får säga det själv. Och det får jag för det var jag som gjorde dom, så det så!
Sen tog vi en senväg om stan och kikade lite i affärerna innan det var dags för dagens enda lektion. En timme senare var pinan över och vi gick till närmsta café och köpte vars en kaffe. Därefter gick vi över gatan och köpte vars en energidryck också. Väl investerade pengar vill jag lova eftersom att behovet var akut!     
Här har ni mina söta flatmates på väg från uni! 

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2016-03-14 11:14:30

Pannkakor och energidryck är det bästa mot trötta måndagar har jag hört!
Kram på er :)

Postat av: Jeanette

Publicerad 2016-03-14 13:29:17

Måndagar är hårda- sen rullar veckan av bara fasen-
men ni har ju börjat bra med pancakes o fika- gäller att belöna sig så att kroppen fattar att den ska köra på. Ha en bra vecka!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Två vänner från Österlen vars största intresse är att utforska världens alla hörn och magiska platser. Pluggar vanligtvis på AUT, Nya Zeeland men befinner oss just nu i Hong Kong för en utbytestermin. Väl bemött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela