Ponsonby & Arts museum

Publicerad 2015-03-21 04:12:26 i Nya Zeeland,

Hej,
Eftersom det var kallt och regnade i morse fick vi tänka om lite. Ursprungsplanen var att ta färjan över till andra sidan pölen men istället tog vi bussen till Ponsonby. Det skulle nämligen vara Ponsonby market idag, kom snabbt fram till att man nog inte kan kalla det för marknad. Det var mest jazzband, ballonger och restauranger och det är ju kalaskul om man nu otroligt nog tycker att de tre är en fantastisk kombination. Kul att få se nya fina delar av Auckland ändå! Efter drygt en timme åkte vi tillbaka mot CBD och gick in på Arts museum. Kan nog kvala in på topp 3 av sämsta museum vi har sett i våra liv :) För att kompensera det väldigt märkliga museumet gick vi och köpte vin och chips till kvällen.

Ponsonby
Utsikten var inte så pjåkig
Här har vi Jesus-fula damer-konstiga bebisar-avdelningen
och sen helt plötsligt har vi billy apple och en avdelning med bara bilder på ett äpple. Så om det finns folk där ute som känner att Apple eller ett äpple är deras gud så är detta ett bra ställe att gå till. Vi blev inte jätteexalterade kan jag si. :)