Det rullar på

Publicerad 2015-03-04 05:19:25 i Nya Zeeland,

Hej små hallon,
Helt plötsligt så har halva första skolveckan gått. I alla fall för mig, Fanny köttar i köket fram till 21 ikväll. Igår efter min enda lektion på en timme (rätt onödig om ni frågar mig) gick vi ner på stan för att leta efter skor som Fanny skulle ha i köket. Hittade inga så vi haffade en buss och tog oss ut till Kmart. Smidigt, tänkte vi. Njaa.. inte riktigt eftersom vi åkte mitt i rusningstrafiken så bussfärden tog över 1h, sinnes. Men skor hittade vi och de passar dessutom båda så jag kan ärva dem efter denna terminen. Något annat vettigt gjorde vi inte igår, vi slappade här hemma i soffan och somnade tidigt för att vara oss. Idag har vi haft lite mer lektioner, hela 2 har jag haft idag. Men de har varit bra lektioner. Den ena läraren var från Finland och den andra från Tyskland, kanske kan skaffa pluspoäng om jag säger kiitos till finnen och danke till tysken? 
 
Som vanligt så är det bara Shri och jag hemma. De andra är på vift, Jerry spelar säkerligen basket eller hänger med sina kineskompisar och Norman kommer oftast inte instormandes genom dörren förrän efter 23. Vi såg precis att det är Carnival Night på plazan ikväll så vi ska nog ta en tur ner om och kolla läget. Några bilder har vi dessvärre inte tagit... och lägenheten är stökig. Trots att vi städade i söndags, killarna är helt hopplösa på det där med att hålla ordning. Men vi gillar dem oftast ändå! 

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2015-03-04 05:45:29

Ni ska väl snart ha fått tag i alla grejor som ni behöver? och kunna följa vardagslunken utan köpjakt. Skönt ändå att ni börjar hitta en vardag som rullar- precis som hos oss -alldeles för fort...
Kramar till er och önskar er en bra kväll!

Postat av: Jeanette

Publicerad 2015-03-04 05:49:28

Ni ska väl snart ha fått tag i alla grejor som ni behöver? och kunna följa vardagslunken utan köpjakt. Skönt ändå att ni börjar hitta en vardag som rullar- precis som hos oss -alldeles för fort...
Kramar till er och önskar er en bra kväll!

Postat av: Karin

Publicerad 2015-03-04 16:51:57

Snurringen i stan går lika snabbt om det är rusningstrafik eller ej.....
Roligt att läsa att lektionerna var bra:)
Rätt var det är har ni kanske fått pli på killarna eller inte...
Kramar i massor:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Två vänner från Österlen vars största intresse är att utforska världens alla hörn och magiska platser. Pluggar vanligtvis på AUT, Nya Zeeland men befinner oss just nu i Hong Kong för en utbytestermin. Väl bemött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela