invecklade grejer

Publicerad 2015-02-23 03:53:00 i Nya Zeeland,

Idag har vi sprungit runt på stan halva dagen. Bara massa tråkiga grejer och ingenting är direkt klart. Det har varit sura tanter i luckan, fått gå tillbaka hem för att hämta mer papper och sedan kopiera. Varit hos någon som tydligen heter Justice of the peace (ja, var tvungen att googla det där) endast för att skriva på ett litet papper. Så det känns som vi mest har gått fram och tillbaka och stått i kö idag. Hanna har visserligen fått sitt id-kort fixat. Gick inte lika smidigt med körkortet kan jag ju säga.. Trots att jag har ett internationellt körkort med mig så måste jag tvunget gå till andra sidan stan för att få mitt svenska översatt vilket jag ska hämta på onsdag och på torsdag börjar karusellen om igen då jag ska lämna in papperna och sedan har vi båda tid hos banken.
 
Annars så händer det lite allt möjligt denna sista lediga vecka. Imorgon har vi orientation hela dagen, på onsdag ska vi till biblioteket och sen skaffa busskort, torsdag kväll är det Auckland Lantern festival i Albert park och det ska även köpas en massa kurslitteratur. Så vi håller oss lite sysselsatta i alla fall :)
 
 

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2015-02-23 06:24:10

För att vara ett så litet land verkar de krånglat till det för sig - eller för andra
Tur det finns lite lediga dagar att använda till krånglet- Ha en skön kväll!

Postat av: Karin

Publicerad 2015-02-23 15:40:06

Ni fixar säkert alla invecklade grejer, det är ni bra på:)
Ha det gott töser!
Kram:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Två vänner från Österlen vars största intresse är att utforska världens alla hörn och magiska platser. Pluggar vanligtvis på AUT, Nya Zeeland men befinner oss just nu i Hong Kong för en utbytestermin. Väl bemött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela