Kumara

Publicerad 2015-08-19 10:24:09 i Nya Zeeland,

Nej, det är ingen hamster. Utan en gigantisk sötpotatis och två stycken sådana beffiner sig just nu i vår förbannade ugn. Ja ugnen är förbannad för den (typ) fräter sönder våra ögonhålor. Anyway. Kumara är apgott och vi har ju som ni veta försökt hotta upp maglagningen lite genom att varje vecka testa nya recept och denna vecka föll valet då på kumara och vi tillagar den ungefär helt exakt som man gör bakad potatis. Ska bli intressant! För övrigt så har Fiona hicka, Fanny skriver om nonverbal communication och jag gör mest ingenting. Räknas det att jag kollar in i ugnen och passar tvätten i torktumlaren? Tveksamt va... 
Såhär ser det ut mest hela tiden hemma hos oss för tillfället. Det är papper över hela lägenheten och ibland använder vi alla kaffekopparna på en gång... 

Kommentarer

Postat av: louise

Publicerad 2015-08-19 10:38:54

Fin blogg du har! Kika gärna in på min och berätta vad du tycker :D Kram

Postat av: Karin

Publicerad 2015-08-19 16:57:51

Allting ska ju skötas, så visst räknas det.
Ha det forsatt gott ni flitiga studenter!
Massor av kramar till er :)

Postat av: Jeanette

Publicerad 2015-08-20 06:23:23

Nu får ni kalla in vaktis när ni bakar - ni kan inte ha en sån knasig ugn.
Lite messy hör ju till när man e mitt uppe i jobb- Ha en bra dag o kramar till er!

Postat av: Jeanette

Publicerad 2015-08-20 06:23:24

Nu får ni kalla in vaktis när ni bakar - ni kan inte ha en sån knasig ugn.
Lite messy hör ju till när man e mitt uppe i jobb- Ha en bra dag o kramar till er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Två vänner från Österlen vars största intresse är att utforska världens alla hörn och magiska platser. Pluggar vanligtvis på AUT, Nya Zeeland men befinner oss just nu i Hong Kong för en utbytestermin. Väl bemött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela