man får lov att svära idag. jättemycket.

Publicerad 2014-01-29 11:39:23 i Laos,

Ligger i sängen och funderar på hur jag ska få i mig riset som Hanna precis kommit med. Hon är ute och handlar upp ett lager mat så att vi ska slippa gå ut mer. Har avslutat tiden i Laos precis som vi började den - på sjukhuset. 
 
Sabaidee sa sköterskorna i kör när vi kom in på internationella avdelningen. Förklarar läget och de säger att det kostar 20 dollar just nu men om vi väntar i en halvtimme så kostar det bara 15. Försöker förklara att vi inte kunde bry oss mindre om de där extra 5 just nu men uppenbarligen vill de att vi ska vänta. Sätter oss ner, sköterskorna sitter mittemot. De äter och smaskar oavbrutet. Den ena med badtofflor med motiv a la digimon och den andra med fina sandaletter. Den ena spelar samma spel på mobilen som Hanna och den andra tuggar slött på en majskolv medan hon ringer något som hörs som kundtjänst på sin iphone. Egentligen väntar vi bara allihopa, men på vad visste man inte riktigt. Myggorna surrar runt huvudet och det enda vi kan göra är att titta på klockan.
 
45 minuter senare får vi lov att gå till nästa reception. Det är två steg till vänster och jag får skriva i mitt namn. "Gå till nummer 3" nästa receptionsdesk alltså, två steg till till vänster. Väga och ta blodtryck, det blir inte riktigt rätt men ingen noterar. Får ta ett steg till höger och betala för kalaset. Fick sedan träffa samma läkare som förra gången, det är samma frågor och hon kommer fram till samma sak. Blodprov som inte visar så mycket men efter lite tjat och mycket frågor från Hanna (jag ville mest lägga mig och sova) kommer hon fram till det som vi trott hela tiden. Parasiter.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2014-01-29 16:36:05

Fy bubblan för att va sjuk- tur ni är två och att Hanna passar på att va frisk så att Fanny får hjälp.
Håller tummarna för att pillerna hjälper nu då!!
Bamsekramar!

Postat av: Karin

Publicerad 2014-01-29 18:34:59

Ja, det är bra att ni är två och att ni kan hjälpa varandra.
Fanny - krya på dig! Skit i att ta parasiterna med dig när ni åker från Laos.
Stora kramar till er båda två :)

Postat av: kerstin

Publicerad 2014-01-29 19:43:39

Sällar mig till alla ,som önskar parasiten dit pepparn växer!!

Lycka till på resan till Bali

Kram Kerstin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Två vänner från Österlen vars största intresse är att utforska världens alla hörn och magiska platser. Pluggar vanligtvis på AUT, Nya Zeeland men befinner oss just nu i Hong Kong för en utbytestermin. Väl bemött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela