Vår dag

Publicerad 2012-11-28 06:32:33 i Australien,

Haloj, vi har precis kommit tillbaka från beachen. Har varit halvbra väder men det har ändå gått att vara på stranden. Är ju inte som i Sweden direkt. Bränt oss har vi säkert också gjort, eller fått lite färg i alla fall. Handlade med oss nödvändigheter såsom fikon, vin och morötter på vägen hem. Nutella blev det dock ingen. Imorgon! Fick ketchupen gratis också hähä, bara för att vi var observanta på att det blev fel pris på den när tanten i kassan slog in den. YES. Wolles vs. Oss 0-1! De delade ut gratis red bull på stranden idag, väldigt trevligt.
 
Det där om jobb... Skickade in våra cv till IKEA för ett tag sen. De ringde mig (Hanna) för några dagar sedan och erbjöd mig kassajobb i Sydney. Skoj. Men när jag sedan började fråga om hur många timmar i veckan det rörde sig om, hur lång uppsägningstiden var, hur länge jag var tvungen att stanna osv osv fick jag bara luddiga svar tillbaka. Tjejen i telefonen visste ingenting! Blev riktigt besviken och sa att jag ville fundera lite och ringa tillbaka idag. Har försökt ringa flera gånger på olika nummer men icke. Tjejen svarar inte? Tycker de framstår som väldigt oproffsiga.. Men jag får väl ringa och se om hon är på jobbet imorgon istället. Och hoppas på att hon har lite svar till mig!
 
 

Kommentarer

Postat av: kenth

Publicerad 2012-11-28 09:37:27

Ni verkar till att lagt om kosten?? fikon vin o morötter o,sen gratis ketchup fattas bara nutella ha ha.Det var ju både possitivt o negativt om ikea jobbet,men det ordnar sig säkert


HA DE

PS ÖSTERLENS BORDTENNIS LEDER SERIEN.

Postat av: Marie

Publicerad 2012-11-28 20:02:11

Ja sol låter skönt! På mig har det snöat...håller tummarna för IKEA! Kramiz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Två vänner från Österlen vars största intresse är att utforska världens alla hörn och magiska platser. Pluggar vanligtvis på AUT, Nya Zeeland men befinner oss just nu i Hong Kong för en utbytestermin. Väl bemött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela